۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

یک گل و دنیایی حاشیه


یک گل و دنیایی حاشیه
بشارت نو/ گروه ورزش
افشین معشوری - ماجرای کشدار بازی استقلال تهران و داماش گیلان به هر ترتیب با شکست یک بر صفر تیم تهرانی پایان یافت. آنچه بیش از هر چیزی در خصوص این بازی جلب توجه کرد، بی برنامگی بود. در فوتبال روز دنیا کمتر اتفاق می افتد تیمی که مدتها پیش از زمان بازی می داند چه روزی و در کجا بازی دارد؛ ناگهان با مه آلود شدن هوا نتواند فاصله ی نهایتا 5 ساعته ای را با اتوبوس طی کرده تا در برنامه ی تنظیم شده خللی ایجاد نشود.

این ماجرا که در رسانه ی ملی بازتاب گسترده ای داشت، پس از بازی واکنش امیر قلعه نویی را بر انگیخت تا بگوید:«مطلبی را می‌خواهم بگویم که شنیدن اش بد نیست. تمام ایران بسیج شده بود تا داماش این بازی را ببرد. من به مردم خوب گیلان و کادر فنی داماش تبریک می‌گویم، اما رفتارهایی که شد در شان فوتبال ما نبود. 20 دقیقه از زمان رسانه ملی را به این موضوع‌ اختصاص دادند، که واقعا جای تاسف دارد».

قلعه نویی البته به حاشیه های حضور تیم اش در رشت نیز اشاره داشت و گفت:« از شب گذشته جو را خراب کردند. اینجا رشت و رشت مرکز استان است و فحاشی‌هایی که  طی بازی می‌شد جای تاسف داشت ، مخصوصا سمت راست جایگاه بسیار زشت بود. این فحش‌ها برای من که بچه ی نازی‌آباد هستم، جای تعجب داشت؛ اما بازی در داخل زمین، پاک بود و دو تیم بازی خوبی را انجام دادند».

از ابتدا معلوم بود دیر رسیدن استقلال- خواه تعمدی، خواه غیر عمد -  به ضرر آبی پوشان تمام خواهد شد. خاصه اینکه سرانجام نیز استقلالی ها با پرواز به رامسر مجبور شدند تا فاصله ی 2 ساعته رامسر به رشت را با اتوبوس بپیمایند که در اینجا نیز با بدشانسی اتوبوس شان با نقص فنی همراه شد و ناگزیر با سواری های متعدد خود را به شهر محل بازی رساندند، در این شرایط قلعه نویی معتقد است:« داماشی‌ها در زمین خودشان بازی می‌کردند، ما بودیم که اسیر شدیم و تعویق بازی در پایان به ضرر ما شد. ما در راه بودیم و داماش استراحت و تمرین می‌کرد».

سرمربی استقلال معتقد است:« داور در اخراج ساموئل اشتباه کرد، برخوردی بین ساموئل و ابراهیمی به وجود نیامد، چون خودم روی خط بودم و دیدم، پنالتی  روی برهانی را نگرفت، روی کارت‌ها هم شک و شبهه ایجاد کرد. واقعا برایم جای تعجب دارد که چرا آقای ترکی به امین منوچهری و خسرو حیدری کارت زرد نشان داد»؟

قلعه‌نویی برای جذب بازیکن در نیم فصل امیدوار است و می گوید: «من فهرست بازیکنان مورد نیاز را به آقای فتح‌الله‌زاده داده و ایشان رایزنی‌هایش را با مدیران عامل باشگاه‌ها انجام داده اند. قرار است چند بازیکن را جابه‌جا کنیم، همچنین یکی، دو بازیکن خارجی را هم برای تقویت تیم جذب خواهیم کرد».

با این حال مربی داماش اعتقاد دیگری دارد، حمید درخشان می گوید:« استقلال از خودش ضربه خورده است،  اگر استقلال در این مسابقه ضرر دید، خودش باعث آن بود، جو قبل از بازی را خود استقلالی‌ها درست کردند. آنها ما و هواداران‌مان را با به تعویق انداختن بازی نگران کردند؛ اما به نظرم آنها با این کار به خودشان ضربه زدند و شخصیت‌شان را کوچک کردند».او تلویحا گفته ی قلعه نویی را در مورد اینکه داماش در شهر خودش تمرین و استراحت کرد را نیز تایید می کند:« ما سر جای خودمان بودیم و حتی با وجود عقب افتادن بازی چیزی تکان نمی‌خورد».

به هر ترتیب نیم فصل اول فوتبال لیگ برتر ایران  با انجام این بازی به پایان رسید و تیم ها برای در مدتی که لیگ تعطیل و تیم ملی عازم مسابقات غرب آسیاست، فرصت مناسبی جهت یارگیری و تمرینات آماده سازی دارند.