۱۳۹۱ مهر ۲۰, پنجشنبه

بازگشت فرهاد به اصفهان


شروع دوباره ی ذوب آهن

بازگشت فرهاد به اصفهان
بشارت نو
سرویس ورزشی – افشین معشوری - بالاخره بعد از مدتها یکی از مربیان موسوم به "منشوری" به لیگ برتر برگشت تا از این پس شاهد کار او در ذوب آهن اصفهان باشیم. فرهاد کاظمی به دلایلی که موسوم به منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال است، سالها از حضور در لیگ برتر محروم بود، اینک پس از چند سال در میانه ی راه لیگ، جانشین محمدرضا کربکندی شد تا هدایت ذوبی ها را به عهده بگیرد. فرهاد کاظمی که یکی از موفق ترین مربیان لیگی است، هدایت بیش از 10 تیم را در کارنامه دارد و در رزومه اش قهرمانی لیگ، قهرمانی جام حذفی و صعود از لیگ یک، به لیگ برتر دیده می شود. حالا می ماند سالهای از دست رفته ی این مربی و مربیانی که مشکلاتی نظیر او داشتند. او که در ابتدای هفته خبر مذاکره اش با حسین هدایتی دهان به دهان گشت؛ ابتدا شایعه ی جایگزینی اش به جای محمد احمدزاده در ملوان مطرح شد، سپس در حالی که خبرپذیرفتن مربیگری "گهر" توسط وی شنیده می شد به ذوب آهن پیوست.  کاظمی در این باره می گوید: «آقايان عابديني و هدايتي از دوستان خوب من هستند. زماني كه آقاي عابديني براي گهر دورود با من مذاكره كرد، با ذوب آهن به توافق رسيده بودم و به اين دليل که رفتنم به گهر؛ دور از اخلاق حرفه ‌یي بود، اين پيشنهاد را قبول نكردم».

بسیار پیش امده مربیانی در نیمه های راه به تیمی پیوسته اند و با نیش و کنایه از بد بسته شدن تیم توسط مربیان قبلی صحبت کرده اند؛ اما کاظمی با احترام با این مقوله برخورد کرده و می گوید:« بايد بگويم كه اگر خودم هم مي خواستم ذوب آهن را ببندم همين بازيكنان را به خدمت مي‌گرفتم و شايد چند بازيكن ديگر را اضافه مي‌كردم، به همين دليل از نظر بازيكن مشكلي نداريم».

اگرچه همه ی مشکلات ذوب آهن با کربکندی "فنی " نبود و معضلات دیگری از جمله مالی بر روند فنی تیم تاثیر گذار بود؛ اما مربی تازه ی اصفهانی ها معتقد است: «ذوب آهن پتانسيل تيم بودن را دارد و با شخصيت فوتبالي و مديريت خوبش مي‌تواند عملكرد قابل قبولي داشته باشد». او همچنین برای همراه کردن یار دوازدهم ذوب آهن می گوید:«ما تماشاگران خوبي داريم كه هميشه در كنار تيم هستند و مطمئنم در آينده آنها را خوشحال خواهيم كرد»  و در ادامه با هوشمندی بازیکنان را به تلاش بیشتر فرا می خواند، آنجا که می گوید:.« البته بازيكناني كه نتوانند انتظاراتمان را برآورده كنند در نيم فصل جايگزين‌هايي خواهند داشت».

آنچه از فرهاد کاظمی به عنوان مربی در اذهان فوتبالدوستان نقش بسته است، لبخندهای ملیحی است که حتی در سخت ترین شرایط بازی تیمهایش بر لب دارد، او جایگاه تیم اش را در جدول نامناسب نمی داند و معتقد است:« «با صدر جدول فاصله زيادي نداريم. زمان مناسبي پيش‌رو است كه مي‌توانيم با تلاش بازيكنان، 30 تا 40 درصد موارد تاكتيكي‌مان را در تيم ايجاد كنيم. بازيكنان تاكتيك پذيري دارم و فكر مي‌كنم تا نيم فصل ليگ شرايطمان بهتر خواهد شد و تماشاگران شاهد عملكرد خوب ذوب آهن خواهند بود»

سابقه ی فرهاد کاظمی در اصفهان به سالهای مربیگری اش در سپاهان می رسد، سپاهان با مربیگری او روزهای خوبی را تجربه کرده و حالا با پشتوانه ی حضور در سپاهان،  خواهان بازی تدارکاتی با دیگر تیم اصفهانی است:« در نظر داریم بازي‌هاي تداركاتي برگزار كنیم. اگر بتوانيم با باشگاه سپاهان هماهنگي لازم را داشته باشيم، مي‌توانيم با اين تيم چند ديدار دوستانه برگزار كنيم. ذوب آهن با اين تيم اصفهاني رقابت سالم دارد و مي‌خواهد نام فوتبال اصفهان در ايران بدرخشد. من از فوتبال اصفهان شناخت خوبي دارم و از حضورم در سپاهان روياهاي زيبايي در زندگي‌ام به يادگار دارم».

فرهاد کاظمی خواه منشوری بوده باشد یانه، یکی از مربیانی است که تخصص زیادی در بازی گرفتن از بازیکنانی دارد که دیگران معتقدند به انتهای خط رسیده اند، بازسازی بازیکنان بی انگیزه و به زعم دیگران تمام شده از خصوصیات بارز این مربی است. حال با توجه به اینکه یکی از دلایل عدم موفقیت ذوب اهن مسایل روحی و روانی است ، به نظر می رسد  کاظمی انتخاب مناسبی برای ذوب آهنی ها باشد.