۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

آقای هدایتی؛ این تیم ملوان است


یازده بازی، دو مربی و رایزنی برای مربی بعدی

آقای هدایتی؛ این تیم ملوان است

شمال ما - افشین معشوری - در حالیکه هنوز لیگ برتر به نیمه نرسیده است، از گوشه و کنار می شنویم که حسین هدایتی به دنبال مربی جدیدی برای سپردن سکان هدایت تیم ملوان است. ملوان که بازیهای امسال را با فرهاد پورغلامی آغاز کرده بود، پس از چند بازی با آلترناتیو قراردادن محمد احمدزاده، او را به سمت مدیر فنی ملوان انتخاب کرد تا پورغلامی به درستی به هدف نهایی هدایتی پی برده و میدان را برای مربیگری احمدزاده باز بگذارد.

پیش از آغاز لیگ، در جمع چند دوست مطبوعاتی در همین خصوص گفته بودم که آب ملوان و هدایتی در یک جوی نخواهد رفت، زیرا به خوبی با اصول مدیریتی! هدایتی آشنایی داشتم و می دانستم که او علاقه ی فراوانی به تعویض مربی های پی در پی دارد. حالا در میانه های نیم فصل اول فرهاد پورغلامی برکنار شده، محمد احمدزاده دو هفته یی است که سرمربی ملوان است و جدیدترین خبری که رسیده اینکه هدایتی به دنبال استخدام فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی ملوان بوده که با رسمی شدن قرارداد کاظمی با ذوب آهن عملا این انتقال منتفی شده است. اگر چه فرهاد کاظمی را مربی بسیار خوبی می دانم؛ اما شدیدا معتقدم مربیگری در ملوان انزلی حداقل در چند سال آینده کار هیچ مربی غریبه یی نیست، حتا اگر فکر کنیم فوتبال حرفه یی جای این حرفها نیست.

هدایتی انگار هنوز بعد از چند سال حضور در فوتبال، به درستی نمی داند که ملوان استیل آذین نیست که در طول فصل بارها و بارها مربی عوض کند و سرانجام راهی دسته ی پایین تر شود و بعد از یک سال حضور در سمنان، اینک امتیازش را به برق شیراز واگذار کند. انگار هدایتی نمی داند که ملوان، ملوان است، اگرچه او هفتاد درصد یا حتا صد در صد امتیاز آن را تصاحب کرده باشد، این تیم نه متعلق به او و حتا نیروی دریایی،  که صاحبان اصلی اش مردم انزلی هستند.

ماجرای رفتن پورغلامی و آمدن محمد احمدزاده، اگرچه به دلیل سابقه ی نسبتا خوب احمد زاده و نتیجه دادن شانتاژهای بیرونی - برای ناراضی نشان دادن تماشاگران از نتایج پورغلامی- به درستی اجرا و نتیجه داده است؛ اما مالک تهرانی ملوان و همکاران او در ملوان - خصوصا درودگر - که به خوبی با فوتبال آشنا هستند، باید بدانند که ملوان نه استیل آذین و نه حتا پرسپولیس است که هر روز برایش نقشه های جدید طرح  کنند و با تعویض مربی به آرزوی های دست نیافته ی شان در فوتبال ایران، انزلی را قربانی کنند تا مگر از ایده های ناکارآمدشان  طرفی ببندند. این تیم ملوان است،« قوی سپید انزلی»، پول هم نداشته باشد، عاشقانی دارد که حاضرند جان شان را فدای بازیکنان انزلی کنند، کج سلیقگی را کنار بگذارید و با همین مربی انزلی چی که دارید، ادامه بدهید که مطمئنا با کنار گذاشتن او سکوهای ورزشگاه انزلی را نیز از دست خواهید داد.