۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

داماش گیلان و امیر عابدینی در لیگ برتر

یکی  از تیم های ریشه دار(البته با تغییر نام) به لیگ برتر صعود کرد تا لیگ آینده شاهد حضور داماش گیلان در عرصه ی رقابتهای برتر فوتبال ایران باشد.امیرعابدینی که سابقه ی مدیریت پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را دارد از مدیران با تجربه و میدان دیده ی این فوتبال است که از سابقه ی بازیگری نیز برخوردار است.

داماش گیلان که بعد از دو سال دوباره به لیگ برتر صعود کرده است از تیمهایی است که تماشاگر نسبتا خوبی دارد و پیشینه ی نام استقلال رشت و پگاه گیلان را با خود به یدک می کشد. امیر عابدینی که امسال تن به استفاده از مربیان داخلی داده بود مزد اعتماد بدون قید و شرط خود را با حضور مستقیم در رقابتهای فصل بعد گرفت. چنانکه پیش از این با استفاده ی پرشمار از مربیان کروات و استانکوپابلو کوویچ پیر نیز نتوانسته بود به لیگ برتر راه یابد.

عابدینی باید بداند یکی از ارکان صعود تیمش تماشاگرانی بودند که با حضور در ورزشگاه باعث تحرک و نتیجه گیری تیمش شده و انتظار احترام به خواسته های به حق خود را دارند، چنانچه می دانیم استقلال رشت و پس از آن پگاه همواره از آبی در رقابتها به عنوان رنگ پیراهن استفاده کرده اند و داماش نیز با پوشیدن همین رنگ به لیگ صعود کرده است، اگرچه تعلق خاطر عابدینی به پرسپولیس و رنگ قرمز را نمی توان نادیده گرفت؛ اما ضمن احترام به علایق شخصی او یاد آوری می کنیم رنگ به رنگ کردن پیراهن داماش چنانکه پیش از این نیز توسط او آزموده شد بهره ای جز فراری دادن تماشاگران رشتی نخواهد داشت و هستند در این شهر کسانی که به سپید رود و پیراهن قرمز رنگش علاقه و تعصب دارند، گرچه سپیدرود حال روز خوشی نداشته و جایی در بزرگان فوتبال ایران نداشته باشد.

صعود دوباره ی داماش به لیگ برتر پیام دیگری نیز برای عابدینی و دیگر مدیران فوتبال ایران دارد و ان اینکه با جار و جنجال و شیوه های مرسوم این روزهای فوتبال ایران شاید در کوتاه مدت توفیقی حاصل گردد؛ اما در طولانی مدت این شیوه ی منسوخ شده بلای جان همان تیمهایی خواهد شد که با حربه های غیرفوتبالی به مقصود رسیده اند، تیم امسال داماش شاید از این نظر کمترین حاشیه ی غیر فوتبالی را به همراه داشت و به هدف که همان رسیدن به سطح فوتبال ایران بود رسید.

فوتبال ایران نیاز به تزریق خون تازه ای در رگهایش دارد، تیمهایی نظیر داماش که با سرمایه ی بخش خصوصی اداره می شوند می توانند به ارتقای کیفی این ورزش محبوب کمک کنند مشروط بر آنکه بتوانیم از تمامی ظرفیت های موجود در داخل استان گیلان استفاده کرده و نقاط ضعف را با استخدام بازیکنان مورد نیاز از شهرهای دیگر و گاه کشورهای خارجی ترمیم کنیم.

به هر ترتیب حضور دوباره ی" داماش گیلان" را در لیگ برتر به فال نیک می گیریم و امیدواریم شاهد رشد و توسعه ی فوتبال در دیگر شهرهای فوتبال خیز ایران از جمله مازندران نیز باشیم.