۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

حسین عسکری و داوران ایرانی

بدون مقدمه می روم سر اصل مطلب؛ وقتی مصاحبه ای را که پس از این نوشتار می آید خواندم چند سئوال به ذهنم رسید که می نویسم. آقای عسکری سرپرست(نه رئیس) جدید کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال با این مصاحبه روی مسعود عنایت را سفید کرد .
آقای عسکر ی سئوالاتم را می نویسم اگر شما یا نزدیکانتان خواندید می توانید پاسخ بدهید:

1- اصولا اگر اشتباه از طرف کمک داور بازی بود چرا کنفدراسیون داور مصدوم عربستانی را برگرداند تا ترکی را دیپورت کند؟
2-اگر قرار بود شما به عنوان سرپرست کمیته ی داوران با مشت اهنین پاسخ بگویید چه فرقی با عنایت داشتید که به جای ایشان نشستید؟
3- عنایت هم می گفت کسی حق ندارد مصاحبه کند و همین شما در برنامه ی نود گوشه و کنایه به او می زدید ! تفاوت شما با عنایت چیست؟
4- بله حق باشماست کمک داور در بازی باید تابع داور باشد؛ اماکمک داوری شخصیتی حقوقی است که وقتی به شخصیت حقیقی قصه می رسیم می تواند از اتهاماتش دفاع کند، کاری که شما از ان بیم دارید؟
5- آقای عسکری کوبیدن مشت آهنین را زود شروع کردید! مواظب پوست خربزه زیر پایتان باشید، فوتبالدوستان قدیمی تر شما را بیرون از زمین نیز به یاد دارند خدای نکرده بحث های دیگری را مطرح خواهند کرد.

این هم مصاحبه ی عسکری با خبر انلاین


سرپرست کمیته داوران:کمک داور حق ندارد حرفی درباره داورش بزند!/ هرکس جای کامرانی فر بود محروم می شد



سرپرست کمیته داوران اعتقاد دارد محرمیت در نظر گرفته شده برای حسن کامرانی فر کاملا قانونی است.
حسین عسگری در گفت و گو با خبرآنلاین درباره محرومیت موقت کامرانی فر می گوید:« وقتی گفتیم هیچ کس حق مصاحبه ندارد ، نباید مصاحبه می کرد. کامرانی فر تخلف کرد و ما هم برایش محرومیت در نظر گرفتیم.»
او در واکنش به این نکته که چطور ترکی برای مصاحبه اش با محرومیتی مواجه نشده است ، گفت:«ما خودمان به او مجوز دادیم تا با تلویزیون مصاحبه کند و درباره اتفاقات بازی ژاپن و سوریه حرف بزند. او هم از عملکردش در این بازی دفاع کرد.»
دفاع ترکی از عملکردش یعنی تصمیمات کامرانی فر اشتباه بوده اند. حرف هایی که کامرانی فر را وا داشت تا واکنش نشان دهد. عسگری در این باره می گوید:« اصلا کمک داور حق ندارد درباره تصمیم داورش حرف بزند. این داور است که تصمیم می گیرد و دو کمک داور تابع او هستند. کمک داور پرچم می زند اما ترکی صلاح دیده پرچم او را بخواباند و دلیلی نداشت که کامرانی فر در این باره حرفی بزند. اصلا این موضوع ارتباطی با کامرانی فر پیدا نمی کرد. این در قانون هست که کمک داور باید تابع داور بازی باشد. برای ما اسم ها فرقی نمی کند. وقتی قانونی گذاشتیم ، نباید کسی تخلف کند. هر کس دیگری هم جای کامرانی فر بود محرومش می کردیم.»