۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

آنچه علی کفاشیان نمی داند


ماجرای طلب علی دایی از فدراسیون فوتبال ایران آرام آرام و بدون سر وصدا در حال تبدیل شدن به معضل جدیدی برای فدراسیون است؛ اما رئیس فدراسیون می پندارد فیفا نیز مانند ارگان های داخلی فدراسیون است که با اعمال نفوذ رای را به سود خود برگردانند.

علی دایی، به حق یا ناحق! شناخته شده ترین ایرانی برای فیفا است، او در بین مدیران فدراسیون بین المللی فوتبال از وجهه مناسبی برخوردار است. علی کفاشیان احتمالا نمی داند که فیفا بر پایه ی تبلیغات و تجارت استوار است و فوتبال را از راه تبلیغات تجاری اداره می کند.

کفاشیان، احتمالا نمی داند که برای تبلیغات تجاری فیفا نیاز شدیدی به حضور ستاره ها در کنار خود دارد، خاصه آنکه می بینیم بزرگان فوتبال جهان در ادوار مختلف هنوز با مدیران فیفا ارتباط تنگاتنگی دارند که علی دایی یکی از شناخته شده ترین انان در بین آسیایی هاست که فیفا نیز در مراسم مختلف از او دعوت به عمل می اورد.

رئیس فدراسیون یقین داشته باشد که همین خنده های بیجا و بی مزه ی او باعث یکدندگی علی دایی شده و او را واردار کرده تا تقاضای حق و حقوق کند، که می دانیم پیش از ان دایی هیچ حرف و حدیثی در این خصوص نداشت؛ اما با اقدامات بچه گانه ی فدراسیون متقاعد شد تا برای احقاق حقوق معوقه به مراجع قانونی متوسل شود.

فدراسیون ایمان داشته باشد کسی که بعد از این متضرر خواهد شد فوتبال ایران است نه شخصیت های حقیقی ای مانند روسای فدراسیون که همواره با قراردادهای نسنجیده کلیت فوتبال ایران را به چالش می کشند.

آنچه در این بین گفتنی است اینکه هر چند مدارک علی دایی متقن و منطقی به نظر می رسد؛ اما حتی در غیر این صورت فیفا رای به نفع دایی خواهد داد تا از حضور او به نفع فوتبال و منافع فیفا استفاده کند. کفاشیان یا هر مرجع تصمیم گیر در فدراسیون یادشان بیاید که هنوز فیفا تعلیق قبلی فدراسیون ایران را از یاد نبرده است، تا دیر نشده و کار به مراجع بیرون از مرزها نرسیده کمی از مواضع غیرمنطقی خود کوتاه آمده و پرونده را مختومه نمایند.

آنچه علی کفاشیان باید بداند ونمی داند اینکه عملکردهای غیرمنطقی و غیر کارشناسی او و همکاران غیر کارشناسش باعث هدر رفتن پولهای فراوانی از بیت المال شده است، هرچند مرجعی برای بازخواست او دوستانش نیست تا جلوی تصمیمات اشتباه حضرات را پیش از وقوع بگیرند.

این نوشته را در امروز نیوز(اینجا) هم می توانید بخوانید