۱۳۸۹ شهریور ۶, شنبه

هفته ی هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور




هفته ی هفتم لیگ باشگاههای برتر کشور روزهای جمعه و شنبه پنجم وششم شهریور برگزار شد و شاهد بازیهای پرگلی از سوی تیمها بودیم.



جمعه

استقلال 4 سپاهان 3

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان اگر چه به گفته ی دست اندرکاران دو تیم سه امتیاز بیشتر نداشت؛ اما حساس ترین بازی هفته بود. وجود بازیکنان و مربی استقلالی در تیم اصفهانی و کرکری های آشکار و پنهان برای هم، حساسیت این بازی را به حد اعلا رسانده بود؛ اما در داخل میدان خوشبختانه یک بازی تاکتیکی و پرگل را شاهد بودیم که در نهایت به برتری آبی پوشان انجامید.

در این بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، بر خلاف روال رایج در فوتبال ایران حساسیت مانع انجام بازی زیبا نشد، البته پیش افتادن سه بر صفر استقلال در پایان نیمه ی اول در نتیجه ی پایانی بازی بی تاثیر نبود.به هر حال استقلال با این برد کمی به مکانش در جدول سامان داد، باید دید سپاهان در ادامه چه تصمیمی در باره ی قلعه نویی خواهد گرفت.

مس کرمان 1نفت تهران 1

در این بازی که مسی ها یک بر صفر از حریف پیش افتاده بودند در پایان بازی را برابر دیدند تا از بازی مقابل تیم بی ستاره اما تاکتیک پذیر نفت یک امتیاز گرفته باشند، نفت از جمله تیم هایی است که شاداب بازی می کند و فوتبال را بدون حرکات اضافه نمایش می دهد. به نظر می رسد فرکی در نیم فصل باید یکی دو بازیکن به ترکیب تیمش بیافزاید تا در امتیازات لازم را برای ادامه ی حضور تیمش در لیگ برتر کسب کند.

شنبه

فولاد خوزستان 1 پرسپولیس تهران 1

پرسپولیس که برای ادامه ی صدرنشینی نیاز به برد داشت با این انگیزه به اهواز رفت تا در برابر فولاد با کسب یک برد خفیف به آقایی خود در صدر جدول تداوم بخشد. در این بازی که در هوای گرم و تفتیده ی اهواز برگزار شد قرمزپوشان ابتدا از حریف پیش افتادند؛ اما در وقت های تلف شده ی نیمه ی اول بازی را مساوی دیدند.بازی هفته ی پیش پرسپولیس حکایت از اندیشه های تاکتیکی علی دایی می داد؛ اما چیزی که در این بازی از تهرانی ها دیدیم چیزی شبیه فوتبال علی اصغری معروف بود که در زمانهای نه چندان دور در پرسپولیس و کلا فوتبال ایران شاهد بودیم. فولاد و مجید جلالی اگر کمی خوش شانس بودند می توانستند این بازی را با سه امتیاز به رختکن بروند اگر چه پیروزی نیز موقعیت هایی برای گل زدن داشت.

ذوب آهن 2 صبای قم 1

ذوب آهن که در پی رسیدن به صدر جدول بود در برابر صبای قم ومحمود یاوری دو بر یک به پیروزی رسید تا از غفلت پرسپولیسی ها نهایت استفاده را ببرد و با امتیازی برابر به صدر جدول صعود کند. یاران منصور ابراهیم زاده در سه سال گذشته همواره در مکانهای بالای جدول حضور داشته و از ثبات خوبی برخوردار بوده اند، این تیم فوتبال را به زیبایی ارائه می دهد و در لحظه لحظه ی بازی رد پای ابراهیم زاده و دستیارانش در زمین پیداست، ذوب اهن تیمی است که امیدوارم امسال به انچه اسحقاقش هست برسد.

ملوان 2 صنعت نفت آبادان 1

ملوان انزلی موفق شد در برابر نفت آبادن با نتیجه ی دو بر یک به پیروزی برسد. ملوانی ها هر چند در این بازی پیروز شدند؛ اما بردهای یکی درمیان در انتهای فصل کارشان را به اما و اگر خواهد رساند، نفت آبادن هم با سه برد متوالی در ابتدای فصل ناگهان اسیر حاشیه شد، مربی خوب این تیم می تواند طلایی پوشان را بهتر از این هدایت کند ، کاسمیرو نشان داده است یک مربی فوتبال شناس و دارای اندیشه های خوبی است که به کار آبادانی ها نیز می آید.

شهرداری تبریز 2 پیکان قزوین 4

جدال تیم های اکبر میثاقیان و محمد احمد زاده را در حالی که شهرداری تبریز از حریف پیش بود درپایان یاران پیکان قزوین چهار بر دو به سود خود خاتمه دادند.بر خلاف سالهای گذشته که تیمهای میثاقیان خط دفاع خوبی داشت، امسال تیم میثاقیان بازیهای پر گلی را به نمایش می گذارد و البته بیشتر از اینکه ببرد بازیهایش را واگذار کرده است. در سوی دیگر میدان احمد زاده و شاگردانش انگار آرام آرام در حال بیدار شدن از خواب هستند.

استیل آذین 0 تراکتور سازی تبریز 1

استیل آذین هم در ورزشگاه تختی تهران یک بر صفر به تراکتور سازی تبریز باخت تا بازگشت و آشتی کنان علی کریمی هم تاکنون سودی برای این تیم نداشته باشد.هرچند بازگشت کریمی در نهایت به آرامش این تیم کمک خواهد کرد؛ اما هدایتی باید در کادر باشگاهش نیز تجدید نظر اساسی به عمل بیاورد. حضور افراد ریز و درشت در این تیم، هرچند سالها هم در این فوتبال منشا خدماتی نیز بوده باشند تضمینی برای موفقیت استیل نخواهد بود. تراکتور و کمالوند هم با این برد به آرامشی نسبی خواهند رسید.

شاهین2 راه آهن0

شاهین بوشهر در برابر راه آهن با نتیجه ی دو بر صفر به پیروزی رسید تا محمد رضا کربکندی آرام آرام خطر را کنار گوشش احساس کند، راه آهن به لحاظ فنی بازی خوبی از خود به نمایش می گذارد؛ اما نتیجه ی بازی را در پایان گل های رد و بدل شده تعیین می کند. تعطیلات یکی دو هفته ای فرصت خوبی برای تیم هایی نظیر راه اهن است تا به بازسازی تاکتیکی خود بپردازند که احتمالا کربکندی این کار راخواهد کرد.



پاس 2 سایپا2

پاس و سایپا ، دو تیم که هر دو تفکر جوانگرایی دارند در برابر هم به نتیجه ی تساوی دو بر دو رسیدند. محمد مایلی کهن هر گاه کمتر به فکر افشاگری افتاده نتایج بهتری گرفته، این باردر برابر شاگرد سابقش به یک امتیاز بسنده کرد تا دست خالی از این میدان بیرون نیامده باشد.علی اصغر مدیر روستا هم علی الاصول باید از یک امتیاز به دست امده در برابر مربی سابقش راضی باشد.

و یک نکته ی ویژه:

در حالی که تیمها از لحاظ تاکتیکی به آمادگی نزدیک می شدند، فدراسیون به درخواست مربی محترم تیم ملی بازیها را برای انجام دو بازی دوستانه تعطیل می کند تا تیم ملی برای بازی با چین و کره تشکیل شود، امیدوارم در بازگشت بازیکنان همانطور آماده و سرحال به تیم های باشگاهی خود برگردند.