۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

در حاشیه ی جام جهانی 2010آفریقای جنوبی

منبع ایرنا

خبرگزاري فرانسه نوشت: ارنستو سولداتي در حالي که يک بسته پنير را در جيب خود گذاشته بود به هنگام خروج از فروشگاه دستگير شد.
اين هوادار در دادگاه محکوم به پرداخت 200 رند (26 دلار) و اخراج از آفريقاي جنوبي شد.
سولداتي گرسنگي و نداشتن پول براي خريد پنير را دليل دزدي خود اعلام کرده است.

****

- کارکنان شرکت برق آفريقاي جنوبي روز جمعه تهديد کردند که در صورت پرداخت نکردن مطالباتشان، دست به اعتصاب سراسري مي زنند.
در بيانيه کارکنان شرکت برق آفريقاي جنوبي آمده است:‌ اگر ظرف 72 ساعت آينده مطالبات آنان پرداخت نشود، برق کل اين کشور قطع خواهد شد تا برگزاري رقابت ها جام جهاني در هاله اي از ابهام قرار گيرد.

****

- فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا)‌ با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرد که تيم هاي ملي فوتبال آلمان و صربستان اجازه تمرين در ورزشگاه را ندارند.
فيفا بارش شديد باران را دليل اجازه نيافتن تيم هاي ملي فوتبال آلمان و صربستان براي تمرين در ورزشگاه برگزاري ديدار دو تيم اعلام کرده است.
تصميم فيفا باعث اعتراض هر دو تيم نسبت به کيفيت پايين برگزاري رقابت هاي جام جهاني 2010 شده است، به طوري که فدراسيون فوتبال آلمان پنجشنبه شب در نامه اي، اعتراض رسمي خود را به اين فدراسيون اعلام کرد.

دور دوم بازیهای جام جهانی 2010


چند روزی از شروع بازیهای جام جهانی می گذرد. هنوز آنچنان که باید بازیهای زیبایی را به جز یکی دو مورد ندیده ایم. از بزرگترین اتفاقات این جام می توان به باخت دو برصفر فرانسه در برابر مکزیک اشاره کرد. گویا مکزیک این دوره را باهدف صعود به مراحل بالاتر بازیها آغاز کرده است و هدفی بالاتر از چهار بازی در جام جهانی دارد، چنانچه می دانیم مکزیک همواره تا مرحله ی حذفی آمده و سپس از گردونه ی رقابتها حذف شده است.
از دیگر رویداد این بازیها می توان به بازیهای خوب کره جنوبی و ژاپن در برابر رقبا اشاره کرد. این دو تیم در برابر سایر تیم ها از آبروی فوتبال آسیا دفاع می کنند.
تنها ایرانی حاضر در مسابقات نیز در بازی فرانسه/مکزیک به عنوان کمک داوردوم به میدان رفت و شب نسبتا آرامی را سپری کرد، حسن کامرانی فر کمک داور مشهدی فوتبال ایران امیدوار است تا بتواند در مراحل بعدی نیز حضور داشته باشد.
به نظر می رسد تیم ها به سبب حرفه ای بودن لزومی نمی بینند تا از همه ی توان خود برای بازیهای مقدماتی استفاده کنند و انرژی شان را برای مراحل حساس تر ذخیره می کنند ، احتمالا با آغاز دور سوم بازیها مسابقات هیجان انگیز تری را نیز شاهد خواهیم بود.