۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

روز اول مسابقات جام جهانی2010

امروز استارت مسابقات جام جهانی 2010 زده شد . در بازی اول افریقای جنوبی و مکزیک به تساوی یک بر یک رسیدند و دربازی بعدی فرانسه مقابل اروگوئه بدون گل متوقف شد.
چیزی که در این دوبازی به چشم آمد بازی محتاطانه تیمها بود . فرانسویها انگار می خواستند انرژی شان را تقسیم کنند تا در بازیهای آینده دچار مشکل نشوند .
دربازی اول کمک داور یک آفساید میلی متری گرفت تا مشخص شود شجاعت در داوری با گرفتن آفساید ها و خطاهای باری به هر جهت به کلی متفاوت است.
مسئولین داوری کشور ما که معتقدند اشتباهات داوری جزئی از بازی است،  لطفا از همین الان کاغذ و قلم بردارند و اشتباهات داوران را ثبت کنند تا در آخر بازیها با جمع بندی کلی و معدل گیری نسبت اشتباهات داوران جهان را با داوران کشورمان تناسب ببندند و از اشتباه درآیند.

حسرت برای حضور درجام جهانی

تا دقایقی دیگر بازیهای جام جهانی در آفریقای جنوبی شروع خواهد شد.ما ایرانیها با کج سلیقگی مدیران فوتبال مان از حضور در این مسابقات محروم شده ایم. حالا که بازیها شروع می شود چشم به صفحه ی تلویزیون می دوزیم و حسرت می خوریم که چگونه با ندانم کاری فدراسیون و برگزیدن مربیانی که نه تنها به فوتبال مان کمی نکردند، که هر بزی را که دلشان خواست رقصاندند و ملتی را حسرت به دل گذاشتند.
حالا می نشینیم پای تلویزیون و چشم به بازی افریقای جنوبی/مکزیک می دوزیم تا ببینیم آزتک ها که دوره ی قبل در آن بازی معروف تمام امیدمان را ناامید کردند و به حق به دور بعد رفتند، این بار در برابر میزبان چه خواهند کرد.
حالا دوباره به این امید بازیهارا تماشا می کنیم که شاید ابرو باد ومه خورشید وفلک دست به دست هم بدهند تا دوره ی بعد جام جهانی را حضور داشته باشیم، حالا .......
حالا ایرانی ما ایرانی ها فقط افسوس می خوریم.