۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

گزارش سایت گل از همه ی نامزدها مدیریت استقلال

سايت گل ـ استعفاي واعظ آشتياني و استعفاي او از سمت مديريت استقلال، يك دلمشغولي جديد را به سازمان تربيت بدني اضافه كرده است، اينكه در اين قحط الرجال چه كسي را به عنوان مديرعامل انتخاب كنند تا او سرمربي مورد نظر خود را به استقلال بياورد و جناب سرمربي هم شروع به بستن تيم كند …

در حال حاضر شايعات و گمانه‌زني‌ها گزينه‌هاي مختلفي را به عنوان مديرعامل، سرمربي و … مطرح مي‌كنند كه در نهايت تا امشب سليقه سازمان تربيت بدني و ملاحظات باعث خواهد كه اين موضوع به جمع‌بندي برسد. اما تا به حال چه كساني و در چه پست‌هايي مدنظر سازمان بوده‌اند. اين گزارش تلاش مي‌كند به سوال پاسخ بدهد.

1. قريب مديرعامل -قلعه‌نويي سرمربي

حسين قريب مديرعامل پيشين استقلال اولين كسي بود كه براي پذيرش پست مديريتي استقلال مورد مذاكره قرار گرفت. او پيش از استعفاي واعظ آشتياني به پاسخ‌هاي سعيدلو جواب منفي داد و هنوز هم كسي در سازمان نتوانسته نظر وي را براي بازگشت جلب كند. اگر او به استقلال مي‌آمد، آيا قلعه‌نويي سرمربي مورد نظر وي بود و كار به سرعت كليد مي‌خورد.

2. فتح‌الله‌زاده مديرعامل- قلعه‌نويي سرمربي

روابط خوب اين دو با هم بر هيچكس پوشيده نيست، اما نه سازمان تمايلي به گزينه فتح‌الله‌زاده دارد و نه فتح‌الله‌زاده استقلال را در شرايط تحويل می گيرد.

3. هاشم ساعدي مديرعامل، سرمربي مشخص نيست

هاشم ساعدي عضو سابق هيئت مديره استقلال نيز در جمع گزينه‌هاي مديرعامل قرار دارد او كه همواره ارتباط خود را با ورزش حفظ كرده است. به عنوان عضو كادر هيئت مديره استقلال در زمان حسين قريب مطرح بود و ظاهراً حرف‌هايي مطرح مبني بر حضور مجدد او در هيئت مديره و احتمال پست مديريت عامل مطرح شده است. مشخص نيست كه اگر ساعدي مديرعامل بشود چه كسي را براي سرمربيگري استخدام مي‌كند.

4. اميرقلعه‌نويي عضو هيئت مديره حجازي سرمربي

ناصر حجازي كماكان عقيده دارد توطئه‌هايي در حال شكلگيري است كه او را از تيم محبوبش دور كند. حجازي كه دو سال پيش بازگشت ناموفقي به ميدان داشت با رد پيشنهاد عضويت در هيئت مديره بي‌واهمه اعلام كرده كه مي‌خواهد سرمربي بشود. حال آنكه شرايط فني و سوابق باعث عدم اطمينان دروازه‌بان سابق تيم ملي مي‌شود. اين در حالي است كه خانواده امير قلعه‌نويي با مربيگري اين سرمربي در استقلال كاملا مخالفند و ترجيح مي‌دهند امير در اصفهان كه فضاي كم فشاري دارد به كار ادامه بدهد و نظر آنها و مخالفتشان با حضور قلعه‌نويي در استقلال فاكتور بسيارمهمي است كه نبايد آن را از يادبرد. گفته مي‌شود كه ممكن است قلعه‌نويي در سپاهان به مربيگري ادامه دهد تا عضو هيئت مديره استقلال بشود.

•در حاضر تصميم‌گيري كار راحتي نيست، همانطور كه گفتيم ممكن است كمبود چهره و گزينه براي مديريت در استقلال است. بايد مدتي صبر كنيد تا سازمان به انتخاب برسد، آنچه مسلم است باز كار، كار راحتي نيست. اما مسلماً اين امير قلعه‌نويي است كه نقش اول همه اين معادلات است. كسي كه حضور يا عدم حضورش در استقلال اتفاقات اصلي را رقم مي‌زند.