۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

عبرت فوتبال

دل عبرت بین

گلر جوانی بود، درتیمش مورد اطمینان بود، در یکی از بازیها در دقایق آخر چنان به تیم مقابل به قول امروزیها حال داد که مربی اش داشت سکته می کرد، فصل تمام شد، در اولین فرصت راهی آن تیم دیگر شد، یک سال گذشت، سال دوم شد، مربی خارجی در تیم جواب نداد، مربی سابق "آقا گلره" را آوردند که تیم آقا گلره را نجات دهد، رقیب هم سرسخت بود، باج نمی داد، "آقا مربی" هم دیگر اعتمادش سلب شده بود،ترجیح می داد ببازد؛ اما شرافتمندانه، به آقا گلره میدان نداد، کمی خودش را به در ودیوار زد، نشد که بشود، قبل از آخرین بازی فصل رضایتنامه را گرفت و رفت، حالا فکر می کنید دیگران چقدر به او اعتماد کنند؟

پرسپولیس قهرمان جام حذفی

فینال جام حذفی

پرسپولیس بالاخره با اقتدار در دوبازی رفت وبرگشت با فولاد گستر تبریز به برتری رسید تا راهی جام قهرمانان آسیا شود. از کیفیت فنی بازی که بگذریم نمی باید توقع برد تیم فولاد گستر را که در دسته یی پایین تر حضور دارد، می داشتیم.
حضور فولاد گستر در فینال حکایت از درایت مربیان، مدیران وشایستگی بازیکنان این تیم داشت؛ اما ساده انگاری بود اگر فکر می کردیم فولاد گستر می تواند نماینده ی شایسته یی برای کشورمان در آسیا باشد. مسئولان تیم تبریزی با کمی تلاش می توانندسال آینده به قله های بالاتری نیز برسند.
پرسپولیس نیز اگر چه قهرمان شد؛ اما این دلیلی نیست تا چشم به روی واقعیت ها ببندد. همانگونه که علی دایی نیز معتقد است باید برای سال آینده تیم قوی تری را تدارک ببینند، تا در کشاکش جام قهرمانان، لیگ، جام حذفی و احتمالا بازیهای تیم ملی از لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود نشود.