۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

نه آقای افاضلی این طور نیست

نه آقای افاضلی این طور نیست
فوتبال این همه پیچیده نیست که ما پیچیده اش کرده ایم، فوتبال ورزش ساده ایست که امروزه به لحاظ فراگیر شدنش در تمام جهان برنامه ریزی دقیق و منظمی برایش صورت می گیرد.
در فوتبال ایران برنامه ریزی معنای وارونه ای پیدا کرده است و هر تازه از راه رسیده ای به خود اجازه می دهد در تمام امورات نظرات کارشناسی بدهد، یکی از این حضرات که به تازگی در فدراسیون هم بر کرسی کمیته فنی جلوس کرده اند هومن افاضلی است که بزرگترین افتخارات ایشان یکی مربیگری در شهاب زنجان و دیگری انالیزوری برای برانکو و دست آخر کمک علی دایی درتیم ملی است.
در اینکه باید فوتبال را با برنامه ریزی جلو برد و برای هر حرکت کوچکی هم برنامه داشت شکی نیست؛ اما هومن افاضلی که این گونه در یک برنامه تلویزیونی چشم هایش را می بندد و به برنامه دیگری در شبکه دیگر می تازد و می گوید :
مگر می شود یک نفر هم مجری ، هم کارگردان ، هم کارشناس و هم تهیه کننده و .....باشد وتازه کارشناسانی را هم می اورد که حرفهای خودش را به انها دیکته کند باید بداند که این فکر فقط از ذهن آدمهای معیوب نشات می گیرد .
آقای افاضلی عزیز تقصیر شما نیست ، شما دانشتان تا همین حد است واصولا نمی دانید افرادی مانند امیر حاج رضایی نیازی به این ندارند که برای خوشایند این وان حرفی بزنند و یا غیاثی و نصیرزاده که از افراد صاحب نظر در خصوص داوری هستند برای دلخوشی دیگران حرفی را برزبان بیاورند.
خوب بود آقای افاضلی در ادامه صحبت هایش نام" عادل" را هم می برد تا اندک آدمهایی هم که حرفهایش را شنیدند و متوجه منظورش نشدند به خوبی متوجه می شدند که مقصود افاضلی کیست.افسوس که ایشان در مقامی نیست که برایش بیش از این مایه گذاشته شود وگرنه برایش می نوشتیم که اصولا جایگاه افرادی که در کمیته فنی یک فدراسیون می نشینند در کجا باید باشد و یا اینکه بین او ، محمود یاوری و یا حتی منصور ابراهیم زاده و دیگران چه نقطه مشترکی وجود دارد که حضرتش با نامبردگان دور یک میز می نشیند.
آقای افاضلی ، کسی نمی داند شما با کدام پشتوانه ویا با سفارش کدام فرد تا به اینجا ارتقا پیدا کرده اید و یا حداقل اگر دارای شان و رتبه ای در هرجای جهان فوتبال(غیر از ایران) هستید به ما یاد اوری کنید تا بدخواهانتان بدانند که شما واقعا شایسته هستید و پستی را که تصرف کرده اید شایسته شماست.
آقای افاضلی و یا هر کسی مثل او باید بداند اگر "عادل فردوسی پور و نودش" نبود امروز همین فوتبال نیم بندمان را هم نداشتیم اگرچه نود هم خالی از اشکال نیست و تنها گل بی خار خداوند سبحان است وبس!

بازیهای باقیمانده هفته بیست وسوم لیگ


بازیهای باقیمانده هفته بیست و سوم با شکست سنگین پرسپولیس و تساوی ذوب اهن در برابر مس کرمان و برد نوبرانه راه اهن مقابل ابومسلم به پایان رسید.
پرسپولیس در برابر شاهین پارس جنوبی
این بازی در برابر چشم تماشاگران بندری انجام شد وشاگردان محمود یاوری درسی را به علی دایی و تیمش دادند که احتمالا تا پایان دوره مربیگری دایی از یادش نخواهد رفت، در این بازی که چهار بریک به نفع شاهین تمام شد یاوری نشان داد که مربیگری سن وسال نمی شناسد و می توان خود را به علم روز مجهز کرد و جوانی از سر گرفت .سرهنگ از استثنائات این فوتبال است.
ذوب اهن در برابر مس کرمان
مس کرمان از خانه ذوب اهن یک امتیاز گرفت تا شیرین کام به شهرش برگردد ،انگار این هفته ، هفته ناکامی تیم های مدعی بود جایی که سپاهان با پاس مساوی کرد، استقلال هم با تراکتور و پرسپولیس به شاهین باخت و در اخر هم ذوب آهن این پازل را تکمیل کرد.
راه اهن دربرابر ابومسلم خراسان
راه اهن با مربیگری مهدی تارتار توانست ابومسلم را با نتیجه یک بر صفر شکست داده تا مشکی پوشان با یک باخت دیگر روان دیارشان شده و حسرت روزهای را بخورند که با دست دست کردن از دست داده اند، خبر می رسد که پرویز مظلومی نیز اشتیاق زیادی به ماندن در این تیم ندارد با این حساب از هم اکنون ابومسلم را باید در لیگ یک سال اینده دید.