۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

یک بار برای همیشه

یک بار برای همیشه تکلیفمان را روشن کنیم
بالاخره صبر صبورترین مدیر فوتبال ایران هم به سر رسید و حبیب کاشانی که در بین مدیران فوتبال ایران به آدمی صبور معروف وشناخته می شد، عذر زلاتکو کرانچار را خواست و علی دایی را به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس تیم فوتبال پرسپولیس برگزید.
در تمام دنیا عزل ونصب مربیان کاری عادی محسوب و به راحتی انجام می شود؛ اما در فوتبال ایران این رفت و آمد ها معمولا با حواشی زیادی همراه است که جایگزینی علی دایی به جای کرانچار صرف نظر از شایستگی یا عدم شایستگی علی دایی نکات جالبی را به همراه داشت که اولین آن نحوه برخورد کاشانی با مربی معزول و برگزاری جلسه تودیع برای این مربی کروات بود.
شایسته است یک بار برای همیشه تکلیفمان را با خودمان و مربیانمان روشن کنیم ، متاسفانه نگرش مثبتی در کشورمان نسبت به مربیان ایرانی وجود ندارد ، به جای این همه ریخت وپاش و رفت و آمد مربیان دست چندم خارجی(احتمالا کرانچار یکی از بهترین مربیانی است که تا کنون به ایران آمده است)شایسته است به مربیان جوان ایرانی بها بدهیم و در عرض دو سه سال اینده مزد اعتمادمان را بگیریم.
هر ساله مربیانی را از گوشه و کنار دنیا (والبته بیشتر کروات) به ایران می اوریم و مربیانی نظیرحمید علیدوستی، رضا احدی، مجید نامجو و خیلی دیگر از مربیان که یا پشت خط مانده اند و یا مجبور به مربیگری در سطوح پایین تر شده اند تلف می کنیم که چه؟
کسانی مثل داوود مهابادی در همین لیگ و این فوتبال ابدیده شدند و سر انجام از اینان در رده های بالای فوتبال کشور بهره برداری خواهیم کرد. مهدی تارتار، رضااحدی، خداداد عزیزی، مجیدنامجو و... سرمایه های این فوتبال هستند ، با فرستادن اینان به کلاسهای پیشرفته پرورششان دهیم وسالها از این رهگذر تیم های فوتبالمان را بیمه کنیم .
صرف نظر از هر نتیجه ای که پرسپولیس با علی دایی بگیرد هم برای سعه صدر کاشانی در خصوص تحمل کرانچار تا به اینجای لیگ و هم برای اعتماد به یک مربی ایرانی در بازیهای اینده باید یک نمره مثبت ثبت کرد.