۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

ماجرای علی انصاری وسازمان

علی انصاری،تنزل یا ارتقا

بعد از تغییر تحولات اخیر در فدراسیون ها ی ورزشی، علی انصاری که چند ماه پیش از این وبعداز جدایی امیر رضا واعظ آشتیانی از فدراسیون دوچرخه سواری جانشین او در این فدراسیون شده بود نیز از کار برکنارشد.

نظریات و دیدگاههای زیادی در چند روز گذشته در محافل ورزشی شنیده می شود که از آن جمله می توان به حضور انصاری به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلا ل اشاره کرد، جایی که او هم اکنون به عنوان عضو هیئت مدیره حضور دارد.

علی انصاری که قبل از حضور در ورزش بیشتر به یک شخصیت اقتصادی معروف و شناخته می شد، در مدت حضورش در ورزش منشا خدمات زیادی بوده و توانسته است تیم استقلال را با راهکارهای اقتصادی از حالت بن بست خارج کرده و آرام آرام به سمت سود دهی سوق دهد.

از شایعات دیگری که این روزها در خصوص او شنیده می شود، بحث حضور و سخنرانی او در نمایشگاه تجهیزات ورزشی بود که دو هفته جلوتر در تهران برگزار شد . در افتتاحیه آن نمایشگاه در حالی که همگان منتظر ورود دکتر سعیدلو بودند نا گهان معاونان ایشان اعلام کردند که سعید لو به خاطر حضور در جلسه ای عذر خواهی کرده و نخواهد آمد و علی انصاری به روی سن دعوت شد تا سخنرانی نماید که انصاری اظهار امیدواری کرد ورزش دوچرخه سواری را از حالت تفریحی و حتی قهرمانی به صورت یک ضرورت در جامعه در آورده وبه این روش حتی برای پاکسازی محیط زیست نیزبهره برداری شود. بر اساس شایعات موجود بخش هایی از این سخنرانی به مذاق روسای سازمان خوش نیامده و عزلش کرده اند.

یک شایعه دیگر حکایت از حضور او در پست مدیر عاملی استقلال برای تسهیل در خصوصی سازی و واگذاری باشگاه آبی دارد که به دلیل استعفای واعظ از سازمان و در نظر گرفتن رابطه آشتیانی وانصاری چندان محتمل به نظر نمی رسد.

به هر روی چه او در استقلال باشد و یا گوشه ای دیگر از ورزش ، حضور افرادی با مشخصات انصاری می تواند منشا خدمات زیادی باشد. کسانی مثل علی انصاری در ورزش از سرمایه شخصی خرج می کنند و بر مسئولان سازمان است که با درایت شان امثال او را در ورزش حفظ کنند.