۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

..و صدر نشين هم باخت!

ليگ فوتبال آرام آرام در حال جذاب شدن است ؛ اين هفته بازيها غير قابل پيش بيني بود آنجا كه استقلال پر افاده وقتي دو گل به برادران اهوازي خود مي زند چنان با دماغ پر باد به بازي ادامه مي دهد كه تيم ته جدولي استقلال اهواز با زدن سه گل به شاگردان صمد مرفاوي به آنان مي آموزد كه فوتبال نود دقيقه است و نبايد حتي ثانيه اي از ان را از دست داد، چنانچه مربي تيم برنده"مجيد باقري نيا " مي گويد :
من فكر نمي كردم بتوانيم استقلال را ببريم.
شاگردان مرفاوي فكر مي كردند كه چون تيم حريف در انتهاي جدول حضور دارد بنابر اين مي توانند با گلهاي فراوان اين تيم را بدرقه كرده و در اسمانها سير كنند .اين باخت مي تواند شمشير دودمي براي استقلال باشد از سويي مي تواند استقلال را وارد بحران كرده و يا اينكه شوكي باشد براي كادر فني و بازيكنان اين تيم كه تيمهاي ديگر را دست كم نگيرند.
پرسپوليس هم اين روزها با امدن كاشاني متحول شده ، اين تيم آرام آرام در حال تبديل شدن به يك چهره مدعي است.در اهواز سواي بازي خوب فولاد ، پرسپوليس با انگيزه هاي شخصي مجيد جلالي نيز روبرو بود؛ آقا معلم كلا با حضور مربيان خارجي مخالف است براي همين با توجه به اتفاقات دو سه فصل پيش او با پرسپوليس، حاضر نبود به هيچ قيمتي اين بازي را ببازد.
ملوان هم با زدن سه گل به تيم" پر از مدير" ابو مسلم مشهد سر وساماني به اوضاع خود داد، تيم پيكان هم با درخشان در مقابل پاس و مدير روستا مساوي كرد تا استقلال همچنان در صدربماند. علي كريمي بار ديگر به داد استيل آذين و استيلي رسيد تا بازي دو بر صفر باخته را در برابر سايپا مساوي كنند ، استيل آذين با اين همه بضاعت بايد فكري به حال خود كند.مقاومت با داود مهابادي به مصاف مس كرمان رفت و درپايان به نتيجه يك بريك رضايت داد ، اين مقاومت بايد قدر مربي جوانش را بداند كه ميداند؛ اما امكانات بهتري نيز بايد به او بدهد تا در پايان ليگ ثمراتش را ببيند.
راه آهن و مربي هلندي اش مغلوب صبا شد تا اين هفته براي محمد حسن انصاري فرتبديل به كابوس بركناري شود هر چند او به صندلي اش خيلي اميدوار است.
سپاهان با قلعه نويي به ديدار تراكتور و مربي جوانش كه در برنامه نود مدعي "سي ميليون" طرفدار مي شود رفت و در پايان سه بر يك به پيروزي رسيد ، كمالوند هر چند شاگرد فيروز كريمي است؛اما بايد بداند با شلوغ كاري بعد از باخت نمي تواند نتيجه تيمش را لا پوشاني كند ، من به عنوان حامي مربيان ايراني "از نوع جوانش" از كمالوند مي خواهم بيش از اين به تيمش و تاكتيك هاي تيمي اش اهميت داده و وقت بگذارد.
جدال شاهين بندري با مربي اصفهاني اش و ذوب آهن نتيجه اي بهتر از يك بر يك در بر نداشت ؛ آينده نشان خواهد داد سرهنگ توانسته تاثيري در اين تيم بندري بگذارد يا اينكه عده اي سر راه" كللي فر" مانع ايجاد كرده بودند تا به زمينش بزنند.