۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

این هفته با لیگ برتر ایران

لیگ برتر فوتبال ایران این هفته با دیدار استقلال در مقابل ملوان بندرانزلی آغاز خواهد شد، در این دیدارکه بعد از افطارروز پنج شنبه و ساعت 21 در ورزشگاه تختی انزلی خواهد بود ، سعید مظفری زاده با کمک فروغی وابوالفضلی قضاوت خواهند کرد وبقیه بازیها روز جمعه در همین ساعت برگزار خواهد شد.
سپاهان در اصفهان به مصاف استقلال اهواز می رود ، تیمی که خداداد تا این هفته با رفاقت ومن بمیرم وتو بمیری سر پا نگه داشته باید با سپاهانی دیدار کند که همه ابزار بزرگی از مربی وبازیکن را در اختیار دارد.
سلیپا و پیکان باید باهم دیدار می کنند ، چه به لحاظ مربیان قرمز ویا به لحاظ فعالیت های صنفی می توان این بازی را برادر کشی نیز نامید.
ابومسلم در مشهد به مصاف ذوب اهن می رود، این تیم اصفهانی اگر یکی از دو بازی فصل قبلش را در مقابل مشهدی ها برده بود چه بسا امروز مدافع عنوان قهرمانی بود نه مدعی عنوان قهرمانی؟!
تراکتور تبریز میزبان راه اهن است ، این بازی به دلیل حضور مشتاقان تبریزی می تواند یکی از زیبا ترین بازیهای این هفته باشد والبته پر گل .
استیل آذین در خانه از شاهین بوشهر که این روزها حال وروز خوبی ندارد، پذیرایی می کند در این بازی عیار شاهین برای ماندن ورفتن مشخص می شود اگر سیر نزولی این تیم پابر جا باشد مطمئنا فبل از موعد سقوطش را مسجل خواهد کرد .
جدال تبعیدیهای استقلالی را این بار پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان با تیمهای مس و پاس در کرمان رهبری خواهند کرد ، جدای از نتیجه این مربیان اهل فوتبال تدافعی و ضد فوتبال نیستند این بازی با هر نتیجه ای که به پایان برسد می تواند یکی از خوبهای این هفته باشد.
فولاد در اهواز از مقاومت پذیرایی خواهد کرد ، بعید است بوناچیچ باز از ترکیب دفاعی استفاده کند، مقاومت تیمی باهوش و دارای یک مربی با انگیزه است که تا به حال خوب نتیجه گرفته ، این بازی می تواند شام آخر بوناچیچ نیز باشد اگر چه قدری زود به نظر می رسد.
و شاه بیت غزل این هفته لیگ ، پرسپولیس در برابر صبای قم است ، قبلا هم در مورد ضیایی نوشته بودم او قابل پیش بینی نیست اما اگر بخواهیم در موردش پیش بینی کنیم باید بگویم مفت باز نیست اگر چه موتور پرسپولیس هم در حال روشن شدن است.

و اما بحث داغ این روزهای فوتبال ایران:
در اینکه داوران ما از اقشار کم در آمد فوتبال(نه اقشار کم در آمد جامعه) هستند شکی نیست؛ اما این داوران عزیز باید بدانند در بیشتر کشورهای دنیا داوران به نسبت تورمشان در همین حدود دستمزد می گیرند بنابر این نباید توقع داشته باشند چون در ایتالیا فلان قدر یورو دستمزد می دهند اینان نیز باید معادل همان را دریافت کنند که نه شما کولینا هستید نه اینجا ایتالیا.