۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

طرحی نو در اندازیم


تیم ملی فوتبال ایران که امید بسیاری از فوتبالدوستان بود بر اثر عدم کفایت مسئولان فدراسیون وسازمان ورزش از صعود به جام جهانی بازماند.
چهارشنبه گذشته ودر شهر سئول تیم ملی ایران با تمام قوا به مصاف کره جنوبی رفت و از صعود به جام جهانی باز ماند تا چهار سال دیگر حسرت بخوریم ،امروز روزی است که می توان به راحتی انتقاد کرد و راهکار ارائه داد.
اگرچه از قبل نیز معلوم بود که"" این ره که ما می رویم به ترکستان است"" ولی به خاطر شرایط حساس تیم ملی اکثریت کسانی که فوتبال را دنبال می کنند ترجیح می دادند منتظر بمانند وانتقاد نکنند تا این تیم که به ""شیر بی یال ودم و اشکم"" شبیه بود تضعیف نکنند.
روز اولی که افشین قطبی مربی تیم ملی شد برایش نوشتم که حواسش باشد این تیم ،تیم باشگاهی نیست .البته معتقدم در این راه افشین قطبی کمترین تقصیر را دارد ،چرا که مسئولان تیم ملی پس از چند ماه پایین وبالا وبازی با اسامی بزرگ سر انجام علی دایی را به این سمت گماردند که سابقه نشان داده که به غلط یا به درست اهل کوتاه آمدن از مواضع خود نیست.
او با بازی دادن به عده ای از بازیکنان که حتی در تیم های باشگاهی خود ذخیره نشین بودند ثابت کرد منافع باشگاهی را به ملی ترجیح می دهد.سازمان تربیت بدنی نیز به جای توجه به ورزش بیشتر به فکر مسایل غیر ورزشی بود تا بدین ترتیب کفاشیان بماند ویک فدراسیون بی در وپیکر!
امروز روز پاسخگویی آقای همیشه خندان فدراسیون است ،او باید جوابگوی کارهای خود ومجموعه تحت امرش باشد ،ایشان که دایم از فدراسیون نمونه بودن ایران دم می زد باید بداند چرا موفق ترین فدراسیون فوتبال آسیا(به لحاظ آمار) توانایی حضور در جام جهانی را ندارد.
پیش تر نوشته بودم که تیم های رقیب بیشتر واصولی تر از ما کار کرده اند،پیش از این گفته بودم این بازیکنان به درد تیم نمی خورند ،ما هنوز نمی دانیم درفوتبال به دنبال چه هستیم ،نمی دانیم از جان مهدوی کیا،کریمی ،باقری،نصرتی و.....چه می خواهیم .به خدا دوره خیلی از اینها تمام شده،امروز روز حیدری، خلعتبری،حاج صفی وخیلی های دیگر است که تشنه بازی هستند نه بازیکنانی از جنس حسین کعبی که در زمین به فکر نشان دادن چشم وابرو به بازیکنان حریف وتماشاگران است .ما که در ورزش به فکر تعالی انسان هستیم باید بدانیم بعضی از بازیکنان ما با زور مدیر برنامه ومصاحبه های جور واجور قرارداد می بندند،باید بدانیم بعضی از ورزشکاران ما در حرکات زشت دست تمام بازیکنان بی اخلاق دنیا را بسته اند .
نه آقایان این فوتبال نیست ،فوتبال چیزدیگری است که ما فقط ادای آن را در می آوریم تا دیر تر نشده طرحی نو در اندازید.